Zidoo Z9X...my opinion / Mon avis sur le Zidoo Z9X

OlivierQC

OlivierQC

Audiophyte

Hello,

A new thread to give my opinion on the new Zidoo Z9X, it will certainly be one of the best-selling models and we can already say that Zidoo keeps its lead and provides an excellent base and that it is going to be improve overtime.

This thread is also for those who do not know Zidoo devices and want to know more, I try to gather as much information as possible on these multimedia boxes which are recognized as excellent in addition to being the most innovative since a few years now.

----------

Bonjour,

Un nouveau fil de discussion pour donner mon avis sur ce nouveau Zidoo Z9X, ce sera certainement l'un des modèles les plus vendus chez Zidoo et qu'il va s'améliorer au fil du temps cela va s'en dire.

Ce fil s'adresse aussi à ceux qui ne connaissent pas les appareils Zidoo et veulent en savoir davantage, j'essaye de rassembler le plus d'informations possible sur ces boîtiers multimédias reconnus comme excellents en plus d'être les plus innovants depuis quelques années maintenant dans leur categorie.








---------



Here is my settings which will allow me to use my Zidoo Z9X without having any problems with my current movies collection.


Voici une video avec les réglages que j'utilise sur mon Zidoo Z9X, je vais bientot la mettre a jour car le FW 6.0.90 apporte de nouvelle fonctionnalités.


---------


Firmware Beta v6.0.90


-------------




Dolby Vision MKV movies are supported with FW 0.90

Profile supported by Zidoo devices
(The list will be updated as needed)


Les films en MKV Dolby Vision sont pris en charge avec le FW 0.90

Liste des profils pris en charge par les appareils Zidoo.
(la liste sera mis a jour si neccessaire)


Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.04.06, BL+EL+RPU

Blu-ray compatible/SMPTE ST 2086, HDR10 compatible works fine
(i have an aquaman TS file in that...tested OK)


Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.05.06, BL+RPU
is the streamed tv type show ie Tv epis of The Mandalorean tested OK


Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.07.06, BL+EL+RPU
Blu-ray compatible/SMPTE ST 2086, HDR10 compatible ie from Gamma muxed FEL dvhe 07.06 BL+EL +RPU FEL for Justice league tested OK


Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.07.06, BL+EL+RPU
Blu-ray compatible/SMPTE ST 2094 App 4, Version 1, HDR10+ Profile A compatible from makemkv of MEL movie Alita...DV and HDR10+ working fine


Dolby Vision dvhe 07.06 BL+EL +RPU FEL
wont work as these require 2 seperate "video engines" to read
both layers of the DV info, which is why we "mux" them to single layer


Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.08.06, BL+RPU
Blu-ray compatible / SMPTE ST 2086, HDR10 compatible from DV Game of thrones uhd rip ,tested working fine

-------------



The MP4 DV movies work properly with Profile 4 and 5
(possibly 8 not tested)

Les films MP4 DV sont correctement lu par le Zidoo avec le profils 4 et 5 (éventuellement le 8 non testé)

-------------



My Sony does not support HDR10 +, but I seem to have seen on the forums that HDR10 + is working fine

Mon Sony ne prend pas en charge le HDR10+, mais les retours d'utilisateurs sur le forum confirme que le HDR10 + fonctionne.

-------------



IMAX Enhanced video files are supported
My Pioneer SC-LX704 switches to IMAX DTS X and my TV to HDR.

Les fichiers vidéo IMAX Enhanced sont reconnu
Mon Pioneer SC-LX704 bascule en IMAX DTS X et mon téléviseur sur HDR.



-------------



Zidoo Z9X supports DTS audio (DTS, DTS-HD, DTS:X)

Les differents format DTS audio sont pris en charge





Zidoo Z9X supports Dolby audio (DD, DD+, Atmos)

Les differents format Dolby audio sont pris en charge

-------------




CEC function works, i can Turn off or Turn on devices independently
(Zidoo Z9X / TV 77A9G / Pioneer SC-LX704 receiver)


La fonction CEC fonctionne, Je peux éteindre ou allumer mes appareils indépendamment
(Récepteur Zidoo Z9X / TV 77A9G / Pioneer SC-LX704)



-------------

My opinion on the Zidoo Z9X (FW v6.0.90)

Their quality is no longer to be demonstrated, and the Z9X is no exception, it retains all the qualities of its predecessors and adds support for Dolby Vision (under certain conditions) and HDR 10+.

Their devices are as good or better with a lower retail price compared to the competition.

Honestly, if you would like to enjoy your movie collection on your local video playback, you can't go wrong by purchasing a Zidoo devices, this my humble opinion.




A quoi s'attendre avec le Zidoo Z9X (FW 6.0.90)

La performance de leur appareils n'est plus à démontrer et le Z9X ne fait pas exception a la regle, il conserve toutes les qualités de ses prédécesseurs et ajoute le support du Dolby Vision (seulement avec certain profil) et du HDR 10+.

Leurs appareils sont aussi bon voir meilleur avec un prix de détail inférieur par rapport a la concurrence

Si vous souhaitez profiter de votre collection de films en utilisant votre reseau local ou depuis un HDD en usb2/3 , vous ne pourrez pas vous tromper en choisissant un appareil Zidoo, c'est mon avis.



 
Last edited:
newsletter

  • RBHsound.com
  • BlueJeansCable.com
  • SVS Sound Subwoofers
  • Experience the Martin Logan Montis
Top